Pragmatic Play chef: Vores USP drejer sig om multi-product API
marts 28, 2019
På ICE London talte Pragmatic Plays Chief Business Development Officer, Yossi Barzely, med Gambling Insider om virksomhedens nye produkter og udfordringerne med at forgrene sig til nye områder.
Hvordan har ICE været for Pragmatic Play dette år?
”På hver konference, hvert år på ICE, er vi blevet set som en udbyder af spillemaskiner. Det er dejligt at være her med alle de nye produkter, vi har sendt ud, såsom live casino og bingo, som vi lancerede her på ICE. Det er føles rigtig godt at vise, at vi er et multi-produktfirma, og at produkterne bliver taget godt modtaget. Vi har lært meget af spillermaskinerne, så når vi slipper et nyt produkt nu, forsøger vi at få det rigtigt i første hug eller i hvert fald så tæt på som muligt. Grunden til at vi udvikler nye produkter er at skabe diversitet i vores portefølje, både for operatørerne og spillerne, og for at styrke brandet Pragmatic Play.”
Var der udfordringer forbundet med at introducere et nyt produkt?
”Med spillemaskinerne kom vi virkelig på banen i slutningen af 2017 og hele 2018, så faktisk ikke. For når operatørerne har tillid til brandet og spillene, og de ser, at spillene fungerer, er det ikke så svært. Det betyder selvfølgelig ikke, at det automatisk bliver en succes, men i det mindste har du allerede åbnet nogle døre. Med vores teknologi forsøger vi at gøre alt så nemt og bekvemt som muligt for operatører. Når vi for eksempel tilføjer nye produkter på en operatørs hjemmeside, behøver de ikke længere at udvikle noget. Ligesom når en ny spillemaskine tilføjes, kan de tilføje et nyt produkt som f.eks. live casino. Vi har opbygget dette niveau af tillid hos operatørerne”.
Hvilke specifikke produkter lancerede Pragmatic Play på ICE?
”De nye produkter er bingo og live casino, som følge af vores opkøb af Extreme Live Gaming måtte vi skrue lidt ned for at kunne implementere nyudviklinger. Vi har også lanceret et nyt studie med en kapacitet på 43 borde. Det er altsammen state-of-the-art teknologi med opdaterede brugerflader.”
Du entrerede i Sverige i år, hvordan har dit brand klaret sig der?
Som virksomhed forsøger vi at gå ind på så mange regulerede markeder som muligt. Vi prioriterer det højt og i det øjeblik et nyt område åbner op, kigger vi på det. Vi har lige hørt, at Isle of Man vil tilbyde leverandørlicenser. Vores syn på det er: bring it on! Det handler ikke kun om at få en licens, vi skal justere visse elementer i spillene i overensstemmelse med reguleringen. Det er også vigtigt at beskytte spillere mod visse aspekter. Vi ønsker at kunne tilbyde alle disse komponenter til operatøren”.
Du nævnte spillerbeskyttelse. Det bliver et stort år for nye reguleringer på dette område. Hvordan tror du de vil påvirke branchen?
”Jeg tror, det altid har været sådan, og det bliver interessant at se, hvordan det hele håndhæves. De fleste af disse regler gælder for operatører, fordi de har direkte kontakt med spillere, men der er selvfølgelig nogle småjusteringer, vi får brug for at foretage. Eksempelvis kan du i Storbritannien ikke tilbyde over £ 100 ($ 130.79) pr. samlet spil, og i Sverige skal du have X antal sekunder mellem hvert spin. Det bakker vi op om, for os er det helt fint. Når sessionen strækker sig over en længere periode, betyder det bare, at vores spillere vil kunne nyde spillene lidt længere.”
Hvad byder 2022 ellers på for Pragmatic Play?
Det kommer til at dreje sig meget om at lancere vores nye produkter, og vi har også lige erhvervet Vsoftco, som tilføjer virtuel sport til vores portefølje. Det er meget spændende tider for os, for jeg tror ikke, at det vi laver i øjeblikket, eksisterer i branchen. Vores USP handler om at have en multi-product API, hvor du kan tage alle disse nye produkter og give dem til dine kunder problemfrit.